Stránky

Domáca Nutella


Výborná domáca nátierka pre mlsné jazýčky.
Možno mi to nikto neuverí, ale Nutellu som nikdy nejedla. Iba raz. Ochutnala som ju a... nechutila mi. 
Tak plynuli roky a Nutella mi ku šťastiu vôbec nechýbala. Až kým som neurobila túto domácu verziu. Neuplynie deň, aby som si nedala aspoň za malú lyžičku. A čo, veď je zdravá :o)


Domáca Nutella
Suroviny na cca 350-400 ml pohár

2 šálky lieskovcov
3 PL karobu/kakaa podľa chuti
2 ČL vanilkového extraktu
2-3 PL medu alebo iného sladidla
4-8 PL rastlinného mlieka podľa želanej konzistencie
štipka soli

Rúru vyhrejeme na 180°C. lieskovce vysypeme na plech a dáme na 15 minút do rúry alebo kým nezačnú tmavnúť a niektoré šupky opadávať. Vyberieme lieskovce z rúry, dáme na utierku a trením odstránime šupky. Necháme vychladnúť.
Lieskovce vložíme do mixéra a začneme mixovať na pastu. Postupne pridávame ostatné suroviny a mixujeme, kým nie je hmota krémová. Ak chceme nátierku hladkú, pridáme viac mlieka (ja mám radšej, keď je trošku hrudkovitá).
Prispôsobíme konzistenciu a chuť nutelly svojim chuťovým pohárikom.
Skladujeme vo vzduchotesnej nádobe v chladničke.

Pozn.
Karob/kakao môžeme nahradiť 3/4 až 1 šálkou nasekanej čokolády alebo čoko čipsami.
Môžeme pridať 1 ČL škorice alebo 1 ČL nesladeného Espresso prášku.
Ako sladidlo môžeme použiť zmixované datle/hrozienka namiesto medu.
Môžeme tiež pridať 1,5 PL kokosového oleja.